Vissza a blog kezdőlapra

Tető nélküli biztonsági autó elsőként a világon a Formula E-ben

2019-05-14 | Újgumivilág.hu
A Formula E monacói versenyhétvégéjén mutatta be a BMW az új biztonsági autóját, amelyen elsőként az autósport történelmében nincs tető. A BMW i8 Roadster Safety Cart, bár kimondottan a versenypályákon való közlekedéshez alakították ki, állítólag nem tér el sok ponton a vázát adó modelltől.

2014-ben indították el a világ első olyan autóversenysorozatot, amelyben teljesen elektromos négykerekűkkel mérik össze tudásukat a versenyzők. A sorozat egyértelműen úttörő a fenntarthatóbb autózást tekintve, és mára egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az autósport történelmében elsőként pedig a BMW jóvoltából bemutatta az új, tető nélküli biztonsági autóját.



A gép alapja a BMW i8 Roadster váza, de a biztonsági autónak szerepköréből kifolyólag át kellett esnie néhány módosításon. Tető híján a fényhíd a hátsó légterelő szárny fölé került, jelzései így viszont a versenypálya minden szögéből jól láthatóak. Nem volt szükség hatalmas, inkább csak kisebb módosításokra, mely közül a leglátványosabb talán a lerövidített első szélvédő, amely dinamikusabb kiállást biztosít a sofőrnek. Az intenzív lassulásról a karbon-kerámia sportfékrendszer gondoskodik, a biztonságot pedig a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által jóváhagyott bukókeret, míg a leszorítóerőt versenyautós légterelőszárny és impresszív első koptató fokozza.

A BMW a Formule E hivatalos autópartnere, a német gyártó gépe állnak a biztonsági autós flotta élén az i8 Roadster Safety Carral és az i8 Coupé Safety Carral. A versenyigazgatói autó egy i3s-modell, míg az orvosi autó egy 530e iPerformance. A BMW egyébként a Formula E mezőnyében is jelen van – autóit Alexander Sims, valamint a korábbi Forma–1-es tesztpilóta, António Félix da Costa vezeti.

Ugrás az oldal tetejére

Kapcsolatfelvétel